dinsdag 20 april 2010

UPDATE VAN UIT ZUID AFRIKA!!

We hebben onze eerste week achter de rug in Worcester. Het is echt ongelovelijk om te zien hoe deze plek klaar is voor de oogst. We zien bekeringen, genezing, bevrijding bij bosjes. Ik heb dit nog nooit eerder gezien. Gisteren hebben we een optreden gehad voor de arbeiders van de wijnboerderijen. Deze mensen worden vaak uitbetaald in wijn. Alcohol is echt een stronghold voor deze mensen. En daarmee komt veel geweld, gebroken gezinnen en andere dingen waar je niet vrolijk van word. Het was heel bijzonder om de jonge mannen gisteren bijna letterlijk naar voren zien te rennen voor de oproep om je leven aan Jezus te geven. Tijdens het zondaarsgebed zag ik jonge mannen compleet gebroken voor God met tranen. Vrouwen werden on the spot bevrijd van demonen. Het was heel bijzonder. God was zo sterk aanwezig. Eerder deze week waren we een een black community en een klein meisje van een jaar of zes vroeg voor gebed. Aggie en Ik vroegen haar waarom ze gebed wilde... na wat doorvragen vertelde ze ons dat vrij recent iemand haar heeft geprobeerd te vermoorden. Ik denk dat het het misschien haar vader is geweest. Anyways we hebben voor haar gebeden en de heilige Geest raakte dit kleine meisje zo diep aan. Het was voor mij en zowel als aggie een heel bijzonder moment. Ik ben zo dankbaar dat ik deel uit mag maken van deze dingen. God is zo goed.

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Lieve Marieke,
'Alive to live a grolious life' als ik zo lees hoe machtig God bij jullie in deze reis aan het werk is is het werkelijk een glorious life dat je mag openen voor vele mensen die hongerig zijn naar een nieuw bestaan samen met Jezus. Echt bijzonder dat je Zijn wonderen van dichtbij mag ervaren en getuigen weer naar anderen om ons te bemoedigen van Gods grote werken. Marieke, veel zegen en kracht in de verdere reis en ontmoetingen. LĂ©nida

Budd & Elise zei

Wat is God goed!!!
We dienen een Machtige God waarbij alle dingen mogelijk zijn, wij moeten ALLES MOGELIJK DENKERS zijn en worden,dan kan GOD nog meet tot zijn doel komen en zullen wij alleen maar met een open mond grote dingen ervaren!
Blijf open voor Hem!
Laat Hij nog meer door je heen werken, maar probeer wel je rust te nemen op zijn tijd! Wij genieten elke keer weer van je nieuwsbrieven en je ervaringen en om eerlijk te zijn ben ik wel wat jaloers op je. Maar jouw Vader is ook mijn Vader en wat daar gebeurt kan ook hier gebeuren, we dienen een Grote God, Vader en Vriend!
ga zo door! Liefs, Budd & Elise